Cum sa iti îmbunatatesti atentia si capacitatea de a functiona prin meditatie, exercitii fizice si somn

Cum sa iti îmbunatatesti atentia si capacitatea de a functiona prin meditatie, exercitii fizice si somn

Fie că conduci o mașină cu copii care țipă pe bancheta din spate sau încerci să citești o carte într-o cafenea zgomotoasă, atenția este esențială pentru a naviga și a interacționa cu lumea.

Cu toate acestea, atenția are o capacitate limitată, ceea ce înseamnă că putem procesa doar un anumit număr de lucruri simultan. De aceea, este crucial să putem filtra distragerile care ne pot îndepărta de sarcina principală.

Cercetări recente subliniază importanța meditației zilnice, a exercițiilor fizice și a somnului pentru îmbunătățirea funcțiilor executive, un aspect al atenției care ne ajută să prioritizăm ce vrem să facem și să filtrăm interferențele nedorite.

Funcția executivă

Funcția executivă este componenta atenției care intervine atunci când încerci să te concentrezi într-un mediu plin de distrageri, cum ar fi să porți o conversație când la televizor rulează emisiunea ta preferată sau să reziști impulsului de a mai mânca un chips. Funcția executivă monitorizează și gândurile distragătoare, cum ar fi pierderea în visare, și este afectată de diverse tulburări, inclusiv ADHD și depresia.

Meditația

Meditația este una dintre cele mai bune metode de a îmbunătăți funcția executivă. Chiar și după doar cinci zile de meditație zilnică de 20 de minute, s-a observat o îmbunătățire în capacitatea indivizilor de a filtra distragerile. Nu există o tehnică superioară de meditație, atât timp cât obiectivul principal este controlul atenției. O tehnică comună este să te concentrezi pe respirație și să încerci să renunți la gândurile nedorite.

Studiile care au analizat yoga, care include componente similare meditației, nu au arătat aceleași îmbunătățiri în funcția executivă ca alte tehnici orientate spre controlul atenției, deși practicanții de yoga și-au îmbunătățit viteza generală de reacție.

Exercițiile fizice

Guvernul Canadei recomandă ca persoanele peste 18 ani să facă 150 de minute de exerciții pe săptămână pentru a menține sănătatea. Exercițiile fizice joacă un rol semnificativ în funcția executivă. Am explorat cum diferiți factori, cum ar fi frecvența exercițiilor, intensitatea acestora și tipurile de activități fizice, impactează funcția executivă.

Persoanele care au raportat că fac șase ore de activitate fizică pe săptămână au arătat îmbunătățiri ale funcției executive în comparație cu indivizii sedentari. Cei care au urmat un program intensiv de sprint pe o perioadă de două săptămâni nu doar că au avut performanțe superioare în măsurătorile funcției executive, dar au făcut și mai puține greșeli.

Somnul

Este important să iei în considerare cât de mult dormi, deoarece oamenii își reduc adesea odihna pentru obligații de muncă și sociale. Studiile au arătat că somnul redus duce la o funcționare executivă mai slabă și la performanțe mai slabe în general. Somnul redus a făcut oamenii mai lenți în reacții și mai predispuși să facă greșeli.

Majoritatea cercetărilor privind somnul au implicat privarea de somn pentru 24 de ore, ceea ce nu este reprezentativ pentru modul în care majoritatea oamenilor experimentează reducerea somnului. Viitoarele cercetări ar trebui să ia în considerare impactul calității somnului asupra funcției executive, informație esențială pentru cei care lucrează în domenii unde lapsusurile de atenție pot reprezenta un risc.

Există multe aspecte ale cogniției noastre pe care nu le putem controla, iar funcțiile executive sunt influențate în mare parte de genetică. Cu toate acestea, revizuirea sugerează că există schimbări pe care le poți face în rutina zilnică pentru a-ți îmbunătăți atenția. Dacă vrei un avantaj suplimentar, începe să meditezi, să faci exerciții fizice intense și să te culci devreme!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *